Sistem Informasi Perbaikan Mobil Berbasis Web Pada Honda Mitra Lenteng Agung

Authors

  • Alexius Ulan Bani
  • Fahmi Kusumah Wjaya
  • Bernadus Gunawan Sudarsono

Keywords:

Sistem Informasi, Perbaikan Mobil, PHP, MYSQL.

Abstract

Abstrak− Honda Mitra Lenteng Agung adalah salah satu cabang dari Honda Mitra Group yang merupakan dealer resmi mobil
Honda yang melayani penjualan cash maupun kredit mobil baru. Berdiri pada tahun 1996, memiliki semboyan “ To Be The
Greatest ” yang selalu pelayanan terbaik kepada pelanggan. proses Perbaikan di honda Mitra Lenteng Agung belum
menggunakan sistem yang terkomputerisasi dalam kegiatannya, sehingga memakan waktu kurang lebih 1 jam dalam proses
pendaftaran dan pengecekan, penyimpanan data pelanggan yang masih dalam bentuk arsip yang memperlambat proses
pencarian data pelanggan, menggunakan banyak kertas dalam setiap proses dimulai dari proses pendaftaran, data pelanggan,
Perbaikan, dan form pengambilan sparepart yang menyebabkan estimasi waktu pengerjaan Perbaikan yang telah diperkirakan
oleh Service Advisor (SA) sering meleset yang kemudian menyebabkan adanya keluhan dari pelanggan.
Kata Kunci: Sistem Informasi, Perbaikan Mobil, PHP, MYSQL.
Abstract− Honda Mitra Lenteng Agung is one of the branches of the Honda Mitra Group which is an official Honda car
dealership that serves cash sales and new car loans. Established in 1996, it has the motto " To Be The Greatest " which is always
the best service to customers. The repair process at Honda Mitra Lenteng Agung has not used a computerized system in its
activities, so it takes approximately 1 hour in the registration and checking process, storage of customer data which is still in
the form of archives that slow down the process of searching for customer data, using a lot of paper in every process starting
from the registration process, customer data, repairs, and spare parts retrieval forms which cause an estimated time of repair
work that slows down the process of searching for customer data, using a lot of paper in every process starting from the
registration process, customer data, repairs, and spare parts retrieval forms which cause an estimated time of repair work that
it has been estimated by service advisors (SA) to often miss which then leads to complaints from customers.
Keywords: Information Systems, Car Repair, PHP, MYSQL.

Downloads

Published

2022-06-05

How to Cite

Alexius Ulan Bani, Fahmi Kusumah Wjaya, & Bernadus Gunawan Sudarsono. (2022). Sistem Informasi Perbaikan Mobil Berbasis Web Pada Honda Mitra Lenteng Agung. Journal Information System, 2(1). Retrieved from https://journal.teknikunkris.ac.id/index.php/jis/article/view/436